Bijeenkomst op 26 augustus 2025 over de toekomst van Plein 13

Op dinsdag 26 augustus organiseert de gemeente een bijeenkomst over de toekomst van Plein 13. Tijdens een eerdere bijeenkomst op 19 mei dachten bewoners mee over het masterplan. Op 26 augustus vertelt het projectteam wat er is gedaan met die reacties.
Bijeenkomst over de toekomst van Plein 13 op 26 augustus 2025
Op dinsdag 26 augustus organiseert de gemeente een bijeenkomst over de toekomst van Plein 13. Tijdens een eerdere bijeenkomst op 19 mei dachten bewoners mee over het masterplan. Op 26 augustus vertelt het projectteam wat er is gedaan met die reacties.
Ook wordt verteld welke keuzes nu zijn gemaakt. In oktober neemt de raad een besluit over het masterplan. Daarna wordt het plan verder uitgewerkt tot een stedenbouwkundig plan.
Het doel is om van Plein 13 een groene, fijne plek te maken waar mensen kunnen wonen, werken, ontspannen en elkaar ontmoeten.
Praktische informatie
Datum: dinsdag 26 augustus 2025
Locatie: Stadskantoor (ruimte ‘De Eetkamer’, eerste verdieping).
Er zijn drie rondes, zodat er genoeg plek is voor iedereen:
Ronde 1: 18.30 – 19.20 uur
Ronde 2: 19.45 – 20.35 uur
Ronde 3: 21.00 – 21.50 uur
Aanmelden
Wilt u deelnemen aan deze bijeenkomst? Stuur dan een e-mail naar plein13@bergenopzoom.nl. Vermeld hierbij de ronde van voorkeur. Per ronde geldt een maximum aantal deelnemers. Als een ronde vol is, kan iemand in een andere ronde worden ingedeeld. De aanmelding is pas definitief na ontvangst van een bevestigingsmail. Vragen over de bijeenkomst kunnen worden gestuurd naar Ingrid Leermakers (projectleider Plein 13) via plein13@bergenopzoom.nl.
Bekijk hier de vragen & antwoorden van de participatiebijeenkomst op 19 mei.